Wie zijn wij

Laten we ons eerst eens voorstellen:

Roy Ruesen, de rijder:

42 jaar, geboren en woonachtig in de Achterhoek. Vanaf 2000 op de motor te vinden, vanaf 2004 op het circuit en in 2014 in competitieverband begonnen bij RSZ Motorsport. Sterke punten zijn de starts en regen rijden.

  • 2014: 10e in de SPORT klasse (600cc en 1000cc samen) met een Suzuki GSX-R 750 uit 2004.
  • 2015: Kampioen in de SPORT1000 klasse  (meer als 675cc motorinhoud) met dezelfde Suzuki GSX-R 750 uit 2004.
  • 2016: Kampioen in de RS600 F2 klasse met een Suzuki GSX-R 600 uit 2011.
  • 2017:  Gepromoveerd naar de RS600 F1 klasse en hier 4e geworden met een andere (betere) Suzuki GSX-R 600 uit 2011.
  • 2018: NK 600 F1 wederom 4e met dezelfde Suzuki GSX-R 600 uit 2011.
  • 2019: NK 600 F1 vice kampioen, 2e geworden (met een gemiste race)
  • 2020: Niet bewust actief ivm Covid-19 / Corona maar toch 2e in de EuroCup SuperSport 600 (Met een gemiste race)
  • 2021: Wederom 2e in de EuroCup 600 Supersport, nu wel met alle races gereden.
  • 2022: KAMPIOEN EuroCup 600 Supersport!
  • 2023: 6e Open Nederlands Kampioenschap / 6e Benelux Trophy
  • 2024: Diverse losse races en circuitdagen bij o.a. de Benelux Trophy en RSZ

Marcel Ruesen, de "crew chief":

Hij rijdt zelf alleen op de openbare weg met zijn Yamaha FJR1300, maar kijkt graag naar de mannen (en vrouwen) op de baan van MotoGP tot RSZ. Behalve "vader van" is hij ook degene die veel zaken verzorgd naast de baan zoals bandenwarmers, wielen wisselen, benzine aftappen en vullen, maar ook dat na een valpartijtje de motor weer klaar staat voor de volgende sessie. En niet te vergeten, een warme hap tussen de middag!


Suzuki GSX-R 600, het gereedschap:

Bouwjaar 2011

  • 2013 blok met 2825 weg km’s, 2016 nieuw opgebouwd:
    • Super finish behandeling diverse delen
    • Yoshimura verstelbare nokkenas tandwielen
    • Dunnere koppakking
    • Nieuwe lagerschalen
    • Nieuwe zuigerveren
    • Zuigers en drijfstangen geblueprint
    • Flow geoptimaliseerde gasklephuizen
    • Iridium bougies
  • EBS koppelingsplaten met veren
  • Maxtreme titanium uitlaatbochten
  • Maxtreme demper / stille standaard Suzuki demper
  • Öhlins NIX30 cartidges voorvering
  • DLC gecoate binnenpoten voorvering
  • Öhlins TTX GP schokdemper
  • Hyperpro RCS stuurdemper
  • Snelwissel systeem voorwiel
  • Snelwissel systeem achterwiel
  • Vaste wielbussen
  • Hehl Racing as grips
  • 2 extra sets wielen
  • Haakse ventielen
  • Vortex verstelbare clip-ons
  • Stuuruitslag beperking
  • Domino snelgas
  • Brembo RCS 19 rempomp
  • Blembo koppeling montage
  • Active remhendel bescherming
  • Slang als remreservoir achter
  • Stalen remleidingen
  • Lightech rem- schakelset
  • Race schakelpatroon
  • Yoshimura EM-Pro ECU
  • Yoshimura EM-Pro kit kabelboom
  • Pitlimiter (60km/h)
  • A en B mode afhankelijk van demper en luchtfilter
  • Engine Brake Control
  • Aangepaste killswitch
  • Handmatige fan schakeling
  • Dynojet pull quickshifter
  • Qstarz LT-Q6000 GPS laptimer
  • Regen achterlicht
  • Eigen transponder
  • BMC Luchtfilter / OEM Suzuki stil luchtfilter
  • Hoegee airfunnel
  • Samco koelvloeistof slangen
  • CRC kuipsets
  • Geluidsdemping in kuipen, onder tank en in luchtkanalen
  • Hoegee tankdop
  • Benzine aflaatsysteem lage druk
  • Stomp Grip
  • LSL valdoppen
  • GB Blokbescherming
  • Diverse titanium bouten en moeren

 


Chateau 380, de scheurhut.

Met een bouwjaar van 1985 niet de jongste, maar wel een prijsbewuste aankoop. Uitgerust aan een racedag beginnen is het halve werk, wat dankzij de hulp van Caravan Service Oost Nederland uitstekend lukt.

Door een zelf ingebouwd luik aan de achterzijde past de motor erin. Qua faciliteiten zijn er nog wensen, namelijk het huidige keukenblok voor een doe-het-zelf inrichting vervangen (met een koelkast op 230V en ruimte voor een magnetron) maar eigenlijk ook gewoon een iets grotere caravan voor meer opslagruimte.


 

Opel Vivaro 2.5 CDTI, de pakezel.

De Opel Combo hiervoor was eigenlijk niet sterk genoeg om de scheurhut met motor erin fatsoenlijk te kunnen trekken dus was er al langer een wens naar meer vermogen en dan ook gelijk maar een stapje groter te gaan. Eind 2018 is de Opel Combo met 1.4 benzine motor vervangen voor een Opel Vivaro met sterke 2.5 diesel motor. Deze word nog omgebouwd tot kampeerauto zodat er minder wegenbelasting betaald moet worden en om met 3 man naar de circuits te kunnen en ook te kunnen overnachten. Dit zal echter verspreid gebeuren maar voorlopig gaan we al een stuk comfortabeler en sneller naar de circuits toe!